İzlanda’daki toplumsal medya fenomenlerinin rendelenmiş salatalık, susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve biber yağından oluşan bir salata tanımını paylaşmaya başlamasının akabinde İzlanda’daki salatalık satışlarında patlama yaşandı.
İzlanda Çiftçiler Birliği, tanımın tanınan olması nedeniyle ülkedeki çiftçilerin artan talebe yetişemediğini söyledi.
Ülkedeki bir süpermarket zinciri olan Hagkaup, salatalık alımlarının iki kattan fazla arttığını duyurdu.
Viral akımın kökleri, “salatalık adam” olarak isimlendirilen TikToker Logan Moffitt’in salatalık kullanarak yeni tarifler paylaştığı Kanada’ya dayanıyor. İçerik oluşturucunun 5,5 milyondan fazla takipçisi var ve Temmuz ayından bu yana neredeyse her gün salatalık tanımları paylaşıyor.
İzlanda’daki kullanıcıların ilgisini çeken tanımda susam yağı ve pirinç sirkesi kullanılıyor fakat Logan bazen krem peynir, avokado ve hatta somon füme de ekliyor.
Hagkaup’un besin eserleri müdürü Birgisson, susam yağı ve birtakım baharatlar üzere materyallerin satışlarının mağazalarında iki katına çıktığını söylerken, mevcut kıtlığın sırf TikTok trendinden kaynaklanmadığını savundu.