Seçim yaklaştı: İletişim Başkanlığı’nın harcaması yüzde 274 arttı

Cumhurbaşkanlığı Bağlantı Başkanlığı’nın Türkiye’nin seçim atmosferine girmeye başladığı 2023 yılının birinci iki ayında yaptığı harcamalar dikkat çekti.

BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine nazaran, 2022 yılının Ocak ayında 52 milyon TL harcayan Bağlantı Başkanlığı, 2023 yılının Ocak ayında 44 milyon 331 bin TL harcadı. Bağlantı Başkanlığı’nın Şubat 2022’de 50 milyon 415 bin TL olan harcama meblağı, Şubat 2023’te ise 188 milyon 810 bin TL’ye yükseldi. Başkanlığın Şubat 2023’teki harcamasında Şubat 2022’deki harcamasına oranla yaşanan artış, yüzde 274 olarak kaydedildi. Toplam iki ayda toplam harcama 233,1 milyon TL’ye ulaştı.

İletişim Başkanlığı’nın toplam bütçesi içindeki, “Temsil ve Tanıtma” kalemi de dikkati çekti. 2021 yılında, “Temsil ve Tanıtma” ismi altında 6,6 milyon TL harcayan başkanlığın 2022 yılının birinci yarısında 144,7 milyon TL’lik temsil ve tanıtım harcamasına imza attı. Başkanlığa 2023 yılı için ise 327 milyon TL’lik temsil ve tanıtma ödeneği öngörüldü.

24 Temmuz 2018 tarihinde yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile kurulan ve geniş yetkilerle donatılan Bağlantı Başkanlığı çabucak her faaliyetinin akabinde, “kamuoyu algısını iktidar lehine yönettiği” gerekçesiyle reaksiyon çekti. 2019 yılında 344 milyon 531 milyon TL bütçe alan İrtibat Başkanlığı’na 2023 yılı için 1,6 milyar TL bütçe verilmesi de tartışmaları alevlendirmişti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir